MY.TEMPAT

[Friday, April 8, 2011]

telur palsu yang boleh tukarkan jantina

berani2 la makan telur ni
sekarang ni tengah heboh dekat posting fb aku tengok gambar gambar telur palsu@tiruan ni

betul ke telur ni ada kat market?
gile bahaya telur macam ni
macammana nak detect?


aku selalunya beli telur kat mydin yang cap apa tah aku dah lupa, tapi yang harga Rm3 lebih tu la, biasanya gred A tu, besar sikit telurnya tu

kalau buat scramble egg ke telur dadar ke banyak sikit
kalau pakai telur gred C tu nak kene pakai banyak telur pulak

tapi ada kadang2 tu aku beli jugak telur sekartun tu yang ada 24 biji tu
tapi tu pun sama beli kat mydin @ tesco

agak2 ada tak telur palsu ni kat 2 tempat ni?

bahaya telur palsu ni, tak tau apa kandungan dia
ntah2 kalau makan telur ni boleh tukarkan jantina tak?
sebab ye la, pakai bahan kimia for sure

heeee

7 comments:

kumfye | April 8, 2011 at 6:19 PM

are you sure boleh tukar jantina...worried about it...lol...anyway thx for your info

thefye.com stay tune to me ^^

Mohd Ridhuan | April 8, 2011 at 6:19 PM

nk makn telur pun gerun...
uuhuhuhuhuhu

Syuxer Melankolia | April 8, 2011 at 6:48 PM

xkan smpai tukar jantina?betul2 menakutkan tuh..xkanla sampai camtuh..jgn2 ni salah satu penyebab ramai jadi bapuk or pengkid kot hahaah

FaTin.FiRDaUs | April 8, 2011 at 6:49 PM

telur pun nk dipalsukan.. ishh isshhh

♥suNa husNa♥ | April 8, 2011 at 7:03 PM

betul ke...scary je ase...:P

solo molo | April 8, 2011 at 7:54 PM

alamatnye lepas nie kalo beli telur, kena rebus...
lepas tue baru bole tahu telur tue palsu ke tidak...
huwaa...
tak bole makan telor goreng lagi...


dapat cek sebab renew insuran...tak percaya???
> http://solomolo.blogspot.com/2011/04/lain-yang-ditunggu-lain-yang-datang.html

dyg | April 8, 2011 at 10:22 PM

bahaya ni..China yg buat ni..lagi2 skrg barangan dr China da belambak2 masuk Msia......omg!

Kaki skodeng