MY.TEMPAT

[Tuesday, April 3, 2012]

Pengaruh masterchef junior australia

Aku tak sangka kan budak2 kecik ni pun pandai masak
Masak tu pun bkn sebarang2 punya masak, masak macam chef pro tu
Aku yang tengok ni pun puji diorang padahal tak dapat rasa pun masakan tu
Tapi memang bagus budak2 ni
Maybe exposure silibus sekolah dia dah memang macamtu
So ni projek aku konon2 masterchef mui mui
Sotong goreng tepung dengan carrot manis

Bahan2
Sotong (suka hati nak berapa bnyk)
Tepung kentucky
Sedikit garam utk rasa masin
Sedikit air
Lobak merah 1/3 diparut halus

Cara masak
1.Potong sotong, dpt lagi besar lagi bagus, pastu ketepikan
2.Masukkan lobak yg dah parut dlm bekas utk gaul
3.Masukkan tepung kentucky anggaran je
4.Masuk garam 1/2 sudu (ikut rasa masing2)
5.Masuk air sikit2 sambil kacau jadi macam adunan goreng pisang, jangan cair
6.Masuk sotong
7.Goreng dgn minyak sederhana api
8.Goreng sampai garing
9.Toskan minyak
Sedia untuk masuk mulut

Send from phone

0 comments:

Kaki skodeng