MY.TEMPAT

[Thursday, August 11, 2011]

keadaan asyraf pelajar malaysia kena rompak dekat rusuhan london


KUALA LUMPUR: “Orang kata saya turut ditikam, tapi mujur tak kena. Saya tak nampak pisau, tapi orang di flat berdekatan memberitahu kelompok perusuh itu bersenjatakan pisau,” kata Muhammed Asyraf Haziq Rossli, 20.

Dia yang cedera di mulut akibat diserang dan dirompak perusuh ketika melalui satu kawasan rusuhan di timur London, terpaksa menjalani pembedahan membetulkan rahangnya yang patah dan kini menerima rawatan di Royal London Hospital.

Dalam temubual dirakam wakil Kelab Umno London kelmarin, penuntut perakaunan tajaan Mara di Kolej Kaplan, London itu memberitahu, kejadian berlaku pantas dan dia tidak dapat melarikan diri ketika dikerumuni kumpulan berkenaan.

“Saya sedang mengayuh basikal ketika itu dan memang tak boleh buat apa-apa kerana mereka ramai, (ketika dikerumuni) ada yang seluk belakang baju sejuk berhud yang saya pakai dan ada ambil telefon.


“Mereka juga tarik basikal yang saya tunggang menyebabkan saya jatuh dan mulut berdarah. Masa jatuh itulah saya rasa rahang saya sudah patah dan mereka semua lari apabila nampak saya berdarah,” katanya dalam nada berhati-hati menahan sakit.

0 comments:

FANS