MY.TEMPAT

[Saturday, December 3, 2011]

Budak gemuk nak diet

Al kisah di sebuah daerah
Ada sorang budak gemuk menyatakan hasratnya nak jadi kurus, maka

Amir: aku nak jadi kurusla, ko ada petua tak?
Amat: tu senang, aku memang ada petua dia, kacang je
Amir: apa dia? Kasik la, aku bertekad 44 hari ni nak kurus, ko jangan main-main lak
Amat: buat apa aku nak tipu, ni betul-betul punya la, ini amat tau (bukan main cakap besar, tah ye tah tidak)
Amir: cepat la cakap, kalau ko tipu nahas ko!
Amat: we are friend, kita dah kawan lama, ko takkan tak kenal aku, ni anak pak mail tau! Pak imam kawasan ampang
Amir: ye la ye la, cepatla
Amat: ok, ko ingat ni, pagi
Amir: (sambil memberi tumpuan 500%)
Amat: pagi ko minum teh green tea secawan, roti gandum sekeping
Amir: lagi lagi
Amat: tengahari ko minum air buah secawan, makan nasi beras perang secawan, dengan sup fishball
Amir: ok, paham, petang? Malam??
Amat: hish ko ni, kata nak diet, makan petang sudah, malam tak boleh makan
Amir: aduuu, aku ni memang suka makan la, lagi, lagi
Amat: petang tu ko makan pengat pisang ke, labu ke, pastu minum lagi air buah, siap!
Amir: errr, jap
Amat: apa lagi, aku dah kasi cukup tu
Amir: semua semua tu nak ambik sebelum makan ke lepas makan??

PANG!!!!

Pandai-pandaila korang pikir apa adegan selepas tu, peace


Send from phone

Sent from BlackBerry®

0 comments:

FANS