MY.TEMPAT

[Wednesday, November 9, 2011]

derma dara

ada brani? ada yang mahu?

apa la motif tahun ni letak gambo aizat lak ni
ni kalau kelab anti aizat ni tak jadi derma darah ni

derma dara

wopppsss! bahaya gila statement tu
bukan derma dara tapi derma darah sebenarnya aku nak sebut ni
kat ofis ni ada derma darah hari ni
konon2 nak derma la ni, sekali tak lepas, anda tak layak, tu baru stage 1, belum apa2 lagi dah kene rejek dengan misi. hampeh tul

nurse muda cun la jugak: pernah derma darah sebelum ni?
aku yg nervous: tak (jawab rendah diri je, humble gila down to earth)
nurse muda cun la jugak: umur?
aku yg nervous: (dalam hati, apa motif ko tanya umur aku lak ni) aku pass kat dia slip kertas yang kena isi tadi, nah ada kat sini

skali ada mamat ni mencelah, u pergi duduk kat sana tengok akak yg tu, yg ni saya handle

mamat pengacau: ok bang, pernah derma darah?
aku yg hangin: takk (suara garau, garang, ala2 eksen)
mamat pengacau: ada demam?
aku yg hangin: takk
mamat pengacau: ada sakit2 kronik? lelah, jantung
aku yg hangin: takk
mamat pengacau: errr, ada makan apa2 ubat dalam 1 hari yg lepas?
aku yg hangin: takk

dan soalan last yg aku kantoi part ni laaa part nii

mamat pengacau: abg nampak macam tak bermaya, cukup tidur tak?
aku yg hangin: ha, saya tidur je malam tadi
mamat pengacau: tidur pukul berapa?
aku yg hangin: (eh, ape ke hei ko nak tau aku tido kul baper) kul 3
mamat pengacau: sambil geleng kepala ni, tak boleh la bang, tidur kene cukup at least 8 jam
aku yg hangin: tapi saya slalu memang tidur time2 tu, mmg dah biasa

datang balik nurse muda yang cun tadi sapa mamat ni, "IV ada dalam van, tertinggal"
mamat pengacau ni jawap, "jap i habiskan abang ni"
sambil nurse yg muda yang cun tadi ni berdiri sambil pandang2, usha2, aku pun usha2 balik siap angkat2 kening lagi kasik hint nak ajak g lunch tengahari jap kang

mamat pengacau: tak boleh la bang, memang kena cukup 8 jam, nanti pengsan
aku yg hangin: kalau datang petang kang boleh?
mamat pengacau: memang tak boleh la bang, lain kali la abang datang balik ataupun bila abang dah tidur cukup abg datang je anytime dekat tabung darah sebelah HKL

ha ha hampehhhh, punah harapan aku nak berbakti kepada negara dan bangsa
(dalam hati bukan main gembira kot, konon nak tunjuk terer, padahal penakut jarum)

aku dah 3 tahun terlepas nak derma dara oooppss... derma darah ni
tahun lepas aku tak lepas saringan jugak pasal baru je pagi tu makan panadol sakit kepala
tahun yang sebelum tu lagi la aku tak pergi pun usha pasal misi dia macam garang2

kita tunggu tahun depan lak tengok aku lepas ke tak

meleleppassss

2 comments:

aReLaN | November 9, 2011 at 9:48 AM

klu nurse cun lg menggoda yg jge mmg bhye.tetiba nebes, blood pressure nek pe sme.trus kantoi tkleh derma darah walaupon dh ckup tdo,dh mkn pe sme.hahaha..prnh derma skali je kt jpon tp darah cpt beku.bru suku beg darah dh xnk kuar.hahaha

leyrashid | November 9, 2011 at 3:38 PM

tak berani...bukan takut cuma pwrnah bwrlaku tangan tertumbuk nurse bertugas...reflex masa cucuk jarum....

FANS